خبرهای داغ:

اشتغالزایی ۷۰ نفر از زنان سرپرست خانوار در کارگاه های مسجد مسلم ابن عقیل شیروان 

مسئول هیات امنای مسجد مسلم ابن عقیل شیروان با بیان اینکه اعضای بسیج دوبال کمک رسانی به این مسجد هستند از اشتغالزایی ۷۰ نفر از بانوان سرپرست خانوار در کارگاههای این مسجد خبر داد .
کد خبر: ۹۶۲۷۴۹۱
|
۲۵ شهريور ۱۴۰۳ - ۲۱:۳۶

محمد محمدزاده قانعی مسئول هیات امنای مسجد مسلم ابن عقیل شیروان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری بسیج با بیان اینکه اعضای بسیج دوبال کمک رسانی به این مسجد هستند از اشتغالزایی ۷۰ نفر از بانوان سرپرست خانوار در کارگاههای این مسجد خبر داد .

وی گفت : کارگاه های گلیم، جاجیم، تابلو فرش با مجوز سازمان فنی و حرفه ای و همچنین کارگاه خیاطی جهت تولید لباس های فرم ، کارگاه بسته بندی، فروشگاه،تولید رب گوجه فرنگی،ترشی جات و ابلیمو،دستگاه میوه خشک کنی،خشک کنی گیاهان دارویی،ادویه جات، تهیه کیک وفطیر  راه اندازی شده است درآمد حاصل از فروش صرف امور نیازمندان و برنامه های فرهنگی و عمرانی مسجد می شود.
محمد زاده در ادامه بیان کرد: در ایام کرونا نیز حدود 315 هزار ماسک توسط کارگاه خیاطی این مسجد تولید و در اختیار مراکز بهداشتی و... قرار گرفت ‌. همچنین در فصل برداشت زعفران، با انعقاد قرارداد با کشاورزان، گل زعفران آنان دریافت و جهت پاک نمودن بین اهالی محل توزیع می گردد که در قبال این کار، دستمزدی نیز به صورت روزانه به این خانواده ها پرداخت می شود.
مسئول هیات امنای مسجد مسلم ابن عقیل از ساخت درمانگاه عمومی در سه طبقه با کمک خیرین در ضلع غربی مسجد خبر داد و گفت این مرکز به زودی به  بهره برداری می رسد. 
وی اضافه کرد:  دفتری با عنوان مرکز نیکوکاری محله شهرک ولی عصر(عج) با همکاری کمیته امداد حضرت امام خمینی(ره) شهرستان شیروان راه اندازی شده است که با جذب کمک های این کمیته و خیرین نیک اندیش و ...، در حد توان توانسته ایم در جهت کاهش محرومیت های آنان قدم هایی را برداریم و در همین راستا بیش از هشتصد  خانوار تحت پوشش این مرکز هستند که از خدمات رایگان (نان، غذای گرم، سبدهای معیشتی، بهداشتی، هزینه های ثبت نام و تحصیل، دارو، درمان، عمرانی، جهیزیه و...) استفاده می نمایند.
وی اظهار داشت: 
این مسجد توانسته است در بین ۱۲۴۰ کانون سلامت به خاطر پایش اطلاعات سلامت مردم رتبه اول کشور و همچنین در بین ۲۶ هزار کانون فرهنگی و تربیتی رتبه های دهم و نهم کشور را کسب نماید
محمد زاده همچنین گفت: همزمان با میلاد باسعادت رئیس مذهب تشیع، حضرت امام جعفر صادق(ص) و میلاد سراسر نور پیامبر اکرم(ص)  مراسم جشن و سرور با حضور مردم برگزار خواهد شد. 
گفتنی است ، این مسجد در شهرستان شیروان(خراسان شمالی)- شهرک ولی عصر(عج)- خیابان جهاد واقع شده است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار